Prowadzenie hotelu to także konieczność podejmowania działań marketingowych. Mają one na celu kreowanie odpowiedniego wizerunku obiektu, który przekłada się na zwiększone zainteresowanie odwiedzających oraz postrzeganie hotelu w taki sposób, w jaki sobie tego życzymy. Jednym z elementów tej strategii jest prezentowanie hotelowych katalogów. Zarówno gościom, jak i innym osobom, na przykład podczas targów branżowych. Aby taki katalog pomógł nam w odniesieniu sukcesu, musi być jednak właściwie zaprojektowany.
Jak stworzyć taki folder? Przede wszystkim pamiętajmy, że nie powinien on mieć charakteru ulotki reklamowej. Musi umiejętnie łączyć wartość merytoryczną z elementami promocyjnymi. Trzeba więc zadbać o to, aby znalazły się w nim najważniejsze informacje dotyczące hotelu i aby były zaprezentowane w czytelny, jasny i atrakcyjny wizualnie sposób. Zachowajmy równowagę między liczbą tekstu, a liczbą zdjęć i grafik.
Nie bójmy się umieszczać w katalogu zdjęć przedstawiających obiekt w korzystnym świetle, jednak nie przesadzajmy z ich ilością. Kluczowa jest spójność – czcionka i obrazy muszą być utrzymane w podobnej estetyce. Katalog powinien mieć format, który umożliwia jego wygodne trzymanie w dłoni i nie zmusza do szczególnego wytężania wzroku. Zainwestujmy też w wysokiej jakości papier, który stworzy wrażenie luksusu. Najlepiej zaprojektowanie takiego katalogu powierzyć profesjonalistom. Z tego rodzaju zadaniem doskonale poradzi sobie na przykład firma Druki Hotelowe.