Jakie formalności trzeba dopełnić, aby wziąć samochód w leasing na firmę?

Jakie formalności trzeba dopełnić, aby wziąć samochód w leasing na firmę?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Leasing jest uznawany za jeden z najbardziej opłacalnych sposobów na sfinansowanie samochodu firmowego. Nie jest on jednak udzielany każdemu przedsiębiorcy, ponieważ trzeba spełniać określone kryteria. Poza tym nie obejdzie się bez dopełnienia kilku niezwykle istotnych formalności. Jeśli chcemy wziąć w leasing np. auto marki Porsche w banku Volkswagen, możemy wyliczyć orientacyjną ratę miesięczną w wirtualnym kalkulatorze, dostępnym na stronie https://kalkulator.vwbank.pl/porsche_leasing.

Uproszczona procedura krok po kroku

Leasing  to umowa cywilnoprawna zawierana pomiędzy leasingobiorcą a leasingodawcą. Pod względem formy przypomina nieco najem, ale różni się tym, że pozyskane auto nie staje się automatycznie własnością danej firmy, tylko jest przez nią użytkowane w ramach ustalonego okresu. Dopiero po wygaśnięciu umowy pojazd może zostać ostatecznie wykupiony. Zazwyczaj leasing jest przyznawany stosunkowo szybko, czyli na podstawie tzw. uproszczonej procedury. Najpierw trzeba oczywiście wybrać konkretny samochód i dostawcę. Kolejnym krokiem jest podjęcie decyzji odnośnie leasingodawcy oraz złożenie u niego stosownego wniosku o finansowanie, łącznie z dołączonymi dokumentami. Potrzebny będzie z pewnością NIP, REGON i wyciąg z KRS, a także dowód osobisty. W tym momencie pozostaje już tylko czekać na decyzję instytucji. W sytuacji, gdy okazuje się ona pozytywna, dochodzi do podpisania umowy i uiszczenia opłaty początkowej. Na koniec auto zostaje zarejestrowane i przekazane do użytku firmie. Jeśli interesuje nas w pełni opłacalny leasing VW Bank posiada taki produkt finansowy w swojej szerokiej ofercie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*