Pieszy jest takim samym uczestnikiem ruchu jak rowerzysta czy kierujący samochodem albo motocyklem. Niestety różnica polega na tym, że ten pierwszy jest najsłabiej zabezpieczony na wypadek jakiejkolwiek kolizji lub wypadku drogowego. Nierzadko jest po prostu bezbronny, biorąc pod uwagę prędkość niektórych kierowców, ich brawurę, a nawet nieodpowiedzialność.
Wystarczy prześledzić statystyki drogowe, informujące o wystawieniu mandatów dla osób, które wyprzedzały na przejściu dla pieszych. Wychodząc na przeciw bezpieczeństwu pieszych w ruchu drogowym, powstają liczne zabezpieczenia, które ten poziom mają za zadanie maksymalizować. Jakie elementy znajdują się w tym gronie? Czy bariera u12a to jedyne rozwiązanie?
Najpopularniejsze zabezpieczenia stosowane w celu maksymalizacji i zwiększenia bezpieczeństwa ruchu pieszych, jakie służby drogowe ustawiają to bariery chodnikowe, odgradzające tę grupę uczestników ruchu od kierowców samochodów lub innych pojazdów znajdujących się na drodze. Co jeszcze? Bardzo popularne są oczywiście balustrady i poręcze, które licznie można spotkać na mostach lub nasypach, gdzie istnieje duże prawdopodobieństwo upadku pieszego.
Montowanie tego typu umocnień pozwala się podtrzymać. Inne, podobne to barieroporęcze. Z kolei dla ochrony przed pojazdami i ograniczeniem dostępu do jezdni, montowane są ogrodzenia, które można podzielić na łańcuchowe i segmentowe. Innym przykładem są jeszcze słupy blokujące, które zatrzymują ruch pojazdów w danym miejscu.