Właściwe przechowywanie firmowych wiadomości, które codziennie docierają na skrzynki pocztowe przedsiębiorstwa, jest dzisiaj niezwykle ważne. Pozwala to uchronić przedsiębiorcę przed niedomówieniami związanymi z obsługą klienta, uniknąć spornych sytuacji, ale i mieć przysłowiową „podkładkę” do rozmów z partnerami biznesowymi. Wszystkie wiadomości otrzymywane na e-mail muszą być więc odpowiednio zabezpieczone i archiwizowane. Jak to zrobić?
Utrzymanie bezpieczeństwa i właściwego przechowywania starszych wiadomości na firmowej skrzynce mailowej, może stanowić duże wyzwanie. Wielu przedsiębiorców zaczyna te czynności od samodzielnych prób kopiowania i zapisywania maili. Niestety na dłuższą metę taka ręczna archiwizacja okazuje się bardzo uciążliwa. Rozwiązaniem mogą być profesjonalne systemy, typu MDaemon, dzięki którym właściciel firmy oszczędza czas, nerwy i ma pewność dobrze wykonanego zabezpieczenia korespondencji. W zestawieniu z własnymi działaniami, takie zautomatyzowane systemy sprawdzają się o wiele lepiej.
Dbając o archiwizację służbowych wiadomości z systemami typu MDaemon, otrzymuje się gwarancję ich zabezpieczenia na osobnych serwerach. Ta korzyść ma niebagatelne znaczenie. W przypadku awarii firmowej strony www, samego e-maila lub w momencie utraty wszystkich wiadomości, można je odzyskać bez najmniejszego problemu. Próby archiwizowania dokumentów na tym samym serwerze, a tak najczęściej robią osoby niemające świadomości o wadze takiego podejścia, zwykle kończą się po prostu tragicznie.