08 AM | 04 maja

Reklama kontekstowa w Amazon Ads – czy to działa?

Reklama kontekstowa to rodzaj reklamy, która wykorzystuje informacje o lokalizacji użytkownika do wyświetlania mu odpowiednich reklam. Działa już od jakiegoś czasu i staje się coraz bardziej popularny dzięki reklamom Amazon. Amazon Ads to interesująca platforma, ponieważ oferuje wiele różnych narzędzi, które pomagają reklamodawcom osiągnąć ich cele. Jednym z nich jest reklama kontekstowa, która pozwala reklamodawcom kierować reklamy do użytkowników na podstawie ich lokalizacji. Reklamy kontekstowa w Amazon Ads jest wciąż w powijakach, ponieważ nie zostało jeszcze w pełni opracowane i przetestowane przez Amazon, ale do tej pory znaleziono kilka interesujących sposobów jej wdrożenia.

Amazon Ads – wyjaśniamy

Amazon Ads to reklamy zaprojektowane tak, aby odpowiadały treściom, które czyta użytkownik. Jest to platforma reklamowa używana przez Amazon.com, Inc. Można je zobaczyć po prawej stronie strony i można je dostosować zgodnie z własnymi preferencjami. Amazon używa ich od 2016 roku i odniósł sukces w tej przestrzeni, ponieważ ponad 20% kliknięć pochodziło z Amazon Ads w 2016 roku.

Wzrost popularności reklamy na Amazon – z jakiego powodu?

Wzrost popularności Amazon Ads wynika z rosnącego popytu na jego usługi. Firma była w stanie osiągnąć wysoki poziom wydajności dzięki swoim narzędziom AI i automatyzacji. 

Wzrost popularności wiąże się poniekąd ze wzrostem zainteresowania, którym cieszy się reklama kontekstowa. Ta forma promocji przeszła długą drogę https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/, odkąd została po raz pierwszy wprowadzona w 2000 roku. Z eksperymentalnej platformy dla reklamodawców stała się pełnoprawną branżą, ze wzrostem przychodów w imponującym tempie ponad 6 miliardów dolarów w samym 2018 roku.

Branża reklamowa szybko się zmienia w erze cyfrowej, a Amazon jest liderem, ponieważ wciąż wprowadza innowacje i tworzy nowe możliwości dla reklamodawców.

Reklama kontekstowa, jak i kiedy ją stosować?

Reklama kontekstowa to forma reklamy, która m.in. dostosowuje reklamy na podstawie historii przeglądania Internetu przez użytkownika. Może być używany do docierania do określonych odbiorców i zwiększania zaangażowania w daną markę. W miarę zbliżania się do przyszłości reklama kontekstowa stanie się ważniejsza, aby dotrzeć do nowych odbiorców i rozszerzyć obecność marki.

Reklamy Amazon Ads — jak zmieni się w przyszłości?

Przyszłość reklamy to trudne pytanie. Z pomocą AI zmienią się sposób wyświetlania reklam na Amazon. Amazon Ads to świetne rozwiązanie dla reklamodawców umożliwiające im tworzenie i zarządzanie kampaniami za pomocą interfejsu reklamowego. Ten interfejs pomaga im zarządzać kampaniami reklamowymi produktów i usług Amazon.

Przyszłość Amazon Ads będzie się zmieniać dzięki mechanizmom targetowania wspomaganym sztuczną inteligencją, co oznacza, że reklamy będą bardziej adekwatne do potrzeb i zainteresowań klienta.

Napisz odpowiedź bądź skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

11 + 17 =