Wybór odpowiedniego lokalu na biuro jest zadaniem trudnym i wymagającym sporego rozeznania. Jeśli jednak uda nam się znaleźć dobre miejsce, wówczas możemy liczyć na znaczne profity – zwłaszcza w postaci łatwiejszego zdobywania klientów. A to z kolei przełoży się bezpośrednio na większe zyski i możliwość dalszego rozwoju. Warto zwrócić szczególną uwagę na lokale biurowe do wynajęcia w Krakowie, ponieważ charakteryzują się wysokim standardem i często są zlokalizowane blisko centrum miasta.
Najważniejszą kwestią, jaką należy brać pod uwagę wybierając lokal biurowy jest jego lokalizacja. Powinien on znajdować się blisko centrum, a przynajmniej w dobrej dzielnicy, czyli takiej, do której stosunkowo łatwo jest dojechać z każdej części miasta (a nawet sąsiednich miejscowości). W pobliżu koniecznie musi być też sporej wielkości parking i linia autobusowa oraz tramwajowa.
Ponadto ogromne znaczenie ma bliskość licznych lokali gastronomicznych i usługowych, budynków administracyjnych (np. poczty czy urzędu miasta), banków, a także szkół i przedszkoli. Drugim istotnym czynnikiem jest wygląd i wyposażenie samego lokalu. Budynek powinien się elegancko prezentować i być wyposażony w system alarmowy, klimatyzację, węzeł sanitarny (łącznie z toaletą) oraz odpowiednio zaaranżowane pomieszczenia socjalne. Inne godne uwagi elementy to:
– rozbudowane okablowanie teleinformatyczne – sieć internetowa musi się odznaczać właściwymi parametrami
– przystosowanie do korzystania przez osoby niepełnosprawne
– obecność windy – zwłaszcza jeśli budynek ma więcej aniżeli cztery kondygnacje
– zabezpieczenia przeciwpożarowe
– liczba metrów kwadratowych – wszyscy pracownicy muszą mieć zapewnione optymalne warunki do wykonywania obowiązków
– cena wynajmu – należy znaleźć złoty środek