Sklep internetowy to jeden z kluczowych kanałów sprzedaży wszelkich produktów. Stanowi on swoistą wizytówkę podmiotu prowadzącego działalność handlową. Dlatego też powinien być przede wszystkim atrakcyjny pod względem wizualnym oraz w pełni przyjazny użytkownikom, co znacząco zwiększy szansę na dokonanie przez nich zakupów. Kompleksowym projektowaniem sklepów internetowych zajmuje się poszczególna wrocławska agencja interaktywna https://grupafaro.pl/sklepy-internetowe/.
Podstawowym wyróżnikiem dobrego sklepu online jest oczywiście przejrzystość strony. Musi być ona doskonale czytelna, tak aby każdy potencjalny klient miał przed sobą niezbędne informacje. Znajdujące się w asortymencie produkty wymagają przyporządkowania do kategorii, a ich ceny i parametry powinny zostać wyeksponowane. Drugi istotny czynnik to bez wątpienia intuicyjna nawigacja, czyli nieskomplikowane poruszanie się między podstronami i po panelu użytkownika. Obowiązkiem jest zwłaszcza umieszczenie na dobrze widocznym miejscu zakładek „kontakt” i „koszyk”. Nie obejdzie się ponadto bez dokładnego opisu oferowanych produktów – można to zrobić w tradycyjnej formie (ze słowami kluczowymi) bądź poprzez załączenie pliku do pobrania. To drugie działanie wskazane jest w przypadku wyrobów specjalistycznych. Przy okazji warto zadbać o wyraźne zdjęcia charakteryzujące się sporą rozdzielczością, gdyż daje to klientom lepsze wyobrażenie o asortymencie. Pozostałe elementy to m.in.: zastosowanie zabezpieczeń gwarantujących brak problemów z płatnościami i ryzyka utraty danych osobowych, sprawna wyszukiwarka oraz łatwy kontakt telefoniczny i mailowy ze sprzedawcą.