Wielu przedsiębiorców nie przykuwa uwagi do dobrze wyglądającej wizytówki. Skupiają się jedynie na zawarciu na niej podstawowych informacji, które ułatwią kontakt nowych kontrahentów czy partnerów biznesowych z firmą. Jednak same dane nie wystarczą. Wizytówka pokazuje wartość przedsiębiorstwa, a dobrze zaprojektowana, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów będzie nie tylko przyciągać wzrok, ale także zachęcać do skorzystania z usług firmy, która taką wizytówkę posiada.
Przestrzeń dostępna na wizytówce jest niewielka, z tego względu należy przyłożyć szczególną uwagę do rozmieszczenia na niej podstawowych elementów. Istotną rolę będzie odgrywał także papier wizytówkowy. Możemy wybierać spośród wielu kolorów i wzorów, papierów tłoczonych albo z matowym wykończeniem o fakturze grubo tkanego płótna. Nie kopiujmy rozwiązań wykorzystanych u konkurencji, jeśli sami nie znamy się na projektowaniu, skorzystajmy z pomocy profesjonalnego grafika. Wizytówka towarzyszyć nam będzie przez cały okres kariery zawodowej, zwłaszcza na wysokich stanowiskach, warto więc zadbać o to, aby pokazywała nas i firmę z jak najlepszej strony.
Zwróćmy uwagę na księgę znaków, jeśli istnieje ona w firmie, a także na kolorystykę w logo. Unikajmy zbyt kontrastowych barw, używajmy także odpowiednich czcionek. Fonty takie jak Comic Sans nie sprawdzą się w przypadku poważnych instytucji, zaś czcionki zwyczajne, np. Arial nikogo nie zainteresują. Ważne również, aby dane umieszczone na wizytówce były przejrzyste, tak aby nikt nie miał problemu ze znalezieniem na niej numeru telefonu.