Czy zapach w sklepie ma wpływ na generowane zyski?

Czy zapach w sklepie ma wpływ na generowane zyski?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zapach to jeden z tych bodźców, który odbieramy podświadomie, a mimo to ma na nas wielki wpływ. Może wywoływać konkretne emocje, przywoływać wspomnienia, uspokajać lub pobudzać, a do tego tworzy silne skojarzenia z miejscami i osobami. To sprawia, że jest świetnym narzędziem marketingowym, które pozwoli uzupełnić tożsamość marki, przyciągnąć klientów do naszego lokalu i wywołać na nich odpowiednie wrażenie. Jak więc je wykorzystywać w prowadzeniu firmy?

Zapach jako element marketingu

Dobrze dobrany zapach może być doskonałym wsparciem w tworzeniu spójnej identyfikacji marki. Jeśli sprzedajemy produkty do domu, zapachy kojarzące się ze świeżym praniem czy kwiatową łąką gwarantują uczucie komfortu i domowego ciepła, a jeżeli w naszej ofercie znajdują się produkty premium, przeznaczone dla klientów, którzy chcą więcej zapłacić za przedmiot najwyższej jakości, wtedy zapachem możemy podkreślić luksus i prestiż lokalu. Trudno jednoznacznie powiedzieć, w jak dużym stopniu przekłada się to na zyski, gdyż aromaty to tylko jedna z wielu składowych elementów marketingu. Jednak na pewno dobrze dobrane, profesjonalne zapachy do pomieszczeń pozwolą nam skuteczniej wywrzeć oczekiwane wrażenie, a tym samym przyciągać klientów z naszej określonej grupy docelowej, którzy będą bardziej skłonni do zakupów. Za pośrednictwem strony https://aromaprojekt.pl/profesjonalne-zapachy-do-pomieszczen/ możemy dobrać zapach do swoich potrzeb. Dużym ułatwieniem jest to, że są podzielone na konkretne kategorie, dzięki czemu łatwiej będzie nam rozpocząć poszukiwania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*