Otwarcie nowego sklepu to spory stres i jeszcze większa ilość przygotowań. Trzeba zadbać o wiele spraw, nie tylko tych, które będą widoczne dla klientów. Jednak właśnie to identyfikacja wizualna, aranżacja wnętrza i rozsądne zagospodarowanie przestrzeni może przyczynić się do sukcesu biznesu. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę? Czego nie powinno w sklepie zabraknąć?
Każdy lubi porządek. Produkty na ekspozycji powinny przyciągać wzrok, zachęcać do kupna, a ceny powinny być tak wyeksponowane, aby klienci nie mieli wątpliwości, ile zapłacą. Wprowadzanie w błąd lub zaniedbania na tym polu nie popłacają – kupujący może odłożyć towar przy kasie lub poczuć się oszukany, że zapłacił więcej, niż podawała cena. Alejki powinny mieć odpowiednią szerokość. Nawet na małych powierzchniach da się zorganizować przestrzeń tak, żeby przemieszanie się pomiędzy półkami było komfortowe. Ściany warto pomalować na spokojne i kojarzące się z marką kolory. Dobrym wyborem są też panele sklepowe, które są bardzo łatwe w pielęgnacji i pięknie się prezentują, a do tego w łatwy sposób można na nich zamocować wieszaki i półki. Warto inwestować w sprytne i estetyczne rozwiązania, podnoszące nie tylko wrażenia estetyczne, ale też komfort pracy.