Udział w targach branżowych odgrywa niezwykle ważną rolę w promowaniu przedsiębiorstw i ich oferty. Pamiętajmy, że od tego, w jaki sposób produkty lub usługi zostaną zaprezentowane, zależy w dużej mierze zainteresowanie nimi potencjalnych konsumentów. W tym kontekście największe znaczenie ma odpowiednie przygotowanie stoiska – najlepiej tak, aby wyróżniało się na tle innych, przyciągając uwagę i utrwalając pozytywną opinię o firmie. Skuteczne metody to m.in. ustawienie obok konstrukcji specjalnych banerów czy częstowanie gości ciasteczkami reklamowymi i wręczanie im drobnych upominków z logo marki.
Stoisko na targach branżowych powinno być zaprojektowane w taki sposób, aby wyróżniało się kształtem i wywoływało duże zaciekawienie u przechodzących obok potencjalnych klientów. Należy zapewnić gościom wygodne krzesła lub sofy, a obok nich postawić stoliki pełne różnych darmowych dodatków. Mowa tutaj m.in. o słodkościach (cukierkach, batonikach itp.), owocach czy kawie lub herbacie w eleganckich, ozdobnych paczuszkach.
W tej roli doskonale sprawdzają się też makaroniki z personalizacją, będące ostatnim krzykiem mody. Są to ciasteczka dekorowane na miejscu za pomocą jadalnego tuszu (np. można wykonać napis z imieniem klienta), pakowane zazwyczaj w celofanowe woreczki. Można je zamówić np. na https://www.cukierniareklamowa.pl/pl/c/Makaroniki/29. Nie może też zabraknąć ulotek, broszur, katalogów, wizytówek oraz wlepek z logo marki, umieszczonych na stojakach. Powinny one pod względem kolorystycznym korespondować ze stylistyką całości, ponieważ takie szczegóły sprawiają wrażenie, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik.
Kolejnym ważnym elementem jest kolorystyka – stoisko musi być dobrze widoczne, ale jednocześnie nie może za bardzo kłuć w oczy i tym samym odstraszać klientów. Dlatego też zaleca się wybór dwóch, maksymalnie trzech pasujących do siebie kolorów. Poza tym obok stanowiska koniecznie ustawmy dwa sporej wielkości banery reklamowe z nazwą firmy lub hasłem promocyjnym, dzięki którym będzie ono dostrzegalne z dużej odległości.