Jak usprawnić dystrybucję w sklepie internetowym?

Jak usprawnić dystrybucję w sklepie internetowym?

Jessica Lynn Lewis/pexels.com

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Dystrybucja towarów ze sklepu internetowego do klientów to poważne zadanie logistyczne. Sklepy internetowe działają głównie na odległość, a paczki wysyłane są za pośrednictwem poczty polskiej czy jako przesyłki kurierskie. Nie ma nic dziwnego w tym, że większość klientów nie lubi czekać, a swoje zamówienia chcieliby otrzymać najlepiej jak najszybciej. Tylko jak?

Rozwiązania dla usprawnienia

Rozwiązań jest wiele. Tak samo, jak klientów, których możemy jednak podzielić na dwie zasadnicze grupy: cierpliwi i niecierpliwi. Ci pierwsi są w stanie poczekać na przesyłkę nawet tydzień, często wybierają też tańsze opcje przesyłek. W przypadku tych pierwszych stoimy przed większym wyzwaniem.

Przede wszystkim powinniśmy być w stanie zapewnić stały łańcuch dostaw do naszego sklepu. Co to oznacza? Najprościej mówiąc — nie sprzedawać tego, czego nie ma na stanie, a ewentualne dostarczenie z zewnętrznych magazynów mogłoby znacznie opóźnić czas dostawy towaru. Jeśli chodzi o samą wysyłkę, to dobrym rozwiązaniem jest usługa, w której przesyłki kurierskie dostarczane są w trakcie określonych godzin w ciągu dnia. Istnieje również opcja weekendowych odbiorów. To powinno usprawnić dystrybucję i skrócić czas oczekiwania na przesyłkę. W przypadku większych zamówień do jednego punktu opłacalny jest transport palet Głogów oferuje wiele miejsc, gdzie można zlecić takie zamówienie. Klienci zwracają również dużą uwagę na możliwość łatwego kontaktu ze sklepem. Dobrym rozwiązaniem jest pomoc nie tylko telefoniczna i mailowa, ale również uruchomienie specjalnych czatów na stronie internetowej sklepu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*