Jak dobrać opony do motocykla?

Jak dobrać opony do motocykla?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Motocykl to pojazd dwukołowy cieszący się w Polsce niesłabnącą popularnością od wielu lat. Pozwala on bowiem szybko poruszać się po mieście, stosunkowo niewiele pali oraz dostarcza użytkownikowi wiele pozytywnych emocji. Jednym z najważniejszych jego elementów są opony, które powinny być perfekcyjnie dopasowane do modelu, tak aby zwiększyć przyjemność z jazdy i jednocześnie zminimalizować ryzyko wypadku. Mnóstwo opon zróżnicowanych pod względem estetyki posiada w swojej ofercie choćby specjalistyczny sklep internetowy: https://www.stolmot.com.

Prawidłowy rodzaj konstrukcji to podstawa

Dobranie prawidłowych opon do motoru należy zawsze rozpocząć od zwrócenia szczególnej uwagi na ich konstrukcję. Na rynku są dostępne modele diagonalne oraz radialne. Te pierwsze charakteryzują się dużą sztywnością i świetnym tłumieniem drgań, dlatego są przeznaczone wyłącznie do chopperów, cruizerów i wersji enduro. Z kolei drugie ze względu na znakomitą przyczepność do podłoża nadają się do maszyn ciężkich i sportowych, czyli ponadprzeciętnie szybkich, stosowanych na szosach lub szlakach turystycznych.

Drugi niezwykle istotny parametr użytkowy to z pewnością szerokość i wysokość, która musi być kompatybilna ze wskazaniami producenta. Wszelkie niezbędne informacje znajdziemy na ścianie bocznej opony. Jeśli np. są tam umieszczone symbole 160/60ZR17 69W, to oznacza, że pożądana szerokość wynosi 160 mm, natomiast średnica 17 cali. Z powyższego zapisu wynika również, że dopuszczalne obciążenie to 325 kg (liczba 69), a maksymalna prędkość 240 km/h (ZR).

Spore znaczenie ma ponadto:

– data wytworzenia konstrukcji – koniecznie poniżej 5 lat (musi być przechowywana w suchym miejscu i temperaturze ponad 5 stopni Celsjusza)

– kraj produkcji – najlepiej Niemcy lub Japonia, choć i Polskie firmy robią świetne modele

– głębokość bieżnika – w klasycznych motorach >1,5 mm, a w skuterach około 1 mm

– wykorzystana technologia –  EPT (znacznie optymalizuje powierzchnię styku ogumienia z nawierzchnią)

– skuteczny system odprowadzania wody XTC

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*